Longnetwerk (COPD)

Programma op maat

Na beoordeling van uw klachten wordt een programma op maat gemaakt.

Samenwerking met andere disciplines

Vaak wordt samengewerkt met longartsen, longverpleegkundigen en diëtisten. Onze longfysiotherapeut zorgt voor goede onderlinge afstemming, afhankelijk van uw klachten.

Moderne technieken

Ons brede netwerk maakt gebruik van innovatieve inzichten en technieken.

Wat is het longnetwerk?

De longfysiotherapeuten van Netwerk Longfysiotherapie Friesland werken nauw samen met longartsen, longverpleegkundigen en fysiotherapeuten uit alle ziekenhuizen van Friesland. Het streven is om op korte termijn ook diëtisten nauwer te betrekken bij ons longnetwerk.

De fysiotherapeuten die zijn aangesloten bij het longnetwerk zijn specifiek geschoold in het onderzoeken, behandelen en trainen van patiënten met een longaandoening. U kunt hierbij denken aan COPD of COVID-19 nazorg.

Hoe werkt het?

U kunt direct een afspraak maken voor een eerste gesprek. De longfysiotherapeut heeft de juiste apparatuur en hulpmiddelen om u goed te kunnen testen en te laten trainen. In principe wordt u tijdens de fysiotherapeutische revalidatie wekelijks begeleid door de longfysiotherapeut. De frequentie kan, afhankelijk van de diagnose en/of de ernst van de aandoening, ook anders zijn.

De longfysiotherapeutische zorg valt onder de basisverzekering als er sprake is van een chronische aandoening. Het is afhankelijk van de ernst of het stadium van de aandoening hoeveel behandelingen u vergoed krijgt. U bespreekt dit samen met uw fysiotherapeut.

Waar kan ik mij inschrijven?

Onderstaande fysiotherapiepraktijken zijn lid van Netwerk Longfysiotherapie Friesland. Kies een praktijk bij u in de buurt en meld u direct bij hen aan.

De contactgegevens per praktijk kunt u vinden op de homepage. Elke praktijk correspondeert met het desbetreffende cijfer op de kaart.

E-mail: info@fcfysiotherapie.nl

U kunt direct contact opnemen met onze fysiotherapiepraktijken en met de bestuursleden van de FCF.

Voor alle andere vragen kunt u terecht op ons algemene mailadres (Zie hierboven) of laat uw vraag achter via het contactformulier.