Chronische Pijn

Programma op maat

Na beoordeling van uw klachten wordt een programma op maat gemaakt.

Samen met andere disciplines

Vaak wordt samengewerkt met een arts, anesthesioloog of psycholoog, afhankelijk van uw klachten.

Moderne technieken

Een VR-bril ('virtual reality') of moderne pijneducatie via e-health kan onderdeel uitmaken van het programma.

Wat is Chronische pijn?

We spreken van chronische pijn als iemand langer dan 3 maanden pijn heeft. Bij chronische pijn is de relatie met de oorspronkelijke oorzaak vaak niet meer aanwezig en/of de pijn kan niet volledig verklaard worden vanuit een specifieke oorzaak. Vaak heeft u al langere tijd gezocht naar een oorzaak en oplossingen voor de pijn en heeft u al behandelingen achter de rug. Chronische pijn heeft effect op dagelijkse activiteiten.

Hoe werkt het?

Het doel van de behandeling is om de pijn van de patiënt te verlichten of weg te nemen, het functioneren van de patiënt te optimaliseren, te helpen bij het herstel bij blessures, of functie van gebieden in het lichaam te verbeteren.

De behandeling wordt uitgevoerd op basis van een stepped care model. Dit houdt in dat na beoordeling van de klachten een programma op maat wordt gemaakt waarin het mogelijk is dat we een andere discipline (psycholoog, arts, anaesthesioloog ) kunnen betrekken in de behandeling. Dit kan bij het begin van het traject zijn, maar kan in overleg ook gaande het traject worden gedaan.

Waar kan ik mij inschrijven?

Onderstaande fysiotherapiepraktijken bieden deze behandeling aan. Zij werken samen in Netwerk Chronische Pijn Friesland aan deze nieuwe behandelwijze. Kies een praktijk bij u in de buurt en meldt u direct bij hen aan.

E-mail: info@fcfysiotherapie.nl

U kunt direct contact opnemen met onze fysiotherapiepraktijken en met de bestuursleden van de FCF.

Voor alle andere vragen kunt u terecht op ons algemene mailadres (Zie hierboven) of laat uw vraag achter via het contactformulier.